Minerały i witaminy w kaszy gryczanej

Kasza gryczana jest bogata w witaminy, które wspomagają funkcjonowanie układu odpornościowego, nerwowego i krwiotwórczego, punkt wpływają na proces trawienia orają przyczia. Jest łatwo i szybko wchłaniany bez wywoływania efektów reakcji.

Tabela zawartości witamin w 100 g kaszy gryczanej
Witaminy Treść, mg
Retinol (A) 0,002
Tokoferol (E) 6,7
Tiamina (B 1 ) 0,4
Ryboflawina (B 2 ) 0,2
Pirydoksyna (B 6 ) 0.3
Kwas foliowy (B 9 ) 0,029
Niacyna (PP) 4.2
Beta karoten dziesięć

Minerały

Gryka zawiera minerały poprawiające zdrowie i samopoczucie. Są przydatne dla pacjentów z cukrzycą, otyłością, chorobami serca.

Tabela zawartości składników mineralnych w 100 g kaszy gryczanej
Minerały Treść, mg
Miedź 640
Potas 380
Magnez 255
Fosfor 230
Siarka 88
Krzem 81
Wapń 60
Chlor 34
Żelazo 6.8
Sód 3
Cynk 2.1
Mangan 16
Fluor 0,023
Molibden 0,034
Nikiel 0,01
Selen 0,0083
Chrom 0,004
Jod 0,0033
Kobalt 0,003

Wartość odżywcza

Gryka zawiera błonnik, który usuwa toksyny i toksyny z organizmu. Węglowodany złożone dają uczucie sytości na długi czas, dodają energii i zmniejszają apetyt. Białko dostarcza organizmowi aminokwasów, utrzymuje napięcie mięśniowe i pomaga w odchudzaniu.

Składniki ziołowe zwiększają elastyczność naczyń krwionośnych, zapobiegają tworzeniu się blaszek cholesterolu i zakrzepów krwi. Flawonoidy zmniejszają również ryzyko rozwoju cukrzycy.

Tabela składu gryki
Wartość odżywcza w 100 g produktu Treść, mg
Złożone węglowodany 57.1
woda 13.5
Białko 13.3
Włókna roślinne 11.3
Tłuszcze 3.4
Elementy jesionowe 1.7

Zawartość kalorii w kaszy gryczanej wynosi 310 kcal na 100 g gotowanych zbóż.

Zasiłek

Minerały i witaminy w kaszy gryczanej

Gryka to niezastąpiony produkt dla chorych na cukrzycę. Jest bogaty w złożone węglowodany, które dobrze się nasycają, nie powodując wzrostu poziomu glukozy.

Wysoka zawartość błonnika roślinnego pomaga oczyścić przewód pokarmowy, poprawia motorykę jelit. Krup jest przydatny przy zapaleniu żołądka, wrzodach żołądka, wirusowym zapaleniu wątroby, marskości wątroby.

Prawidłowo ugotowana owsianka w połączeniu z białkiem lub błonnikiem może pomóc w utracie wagi. Pomimo dużej zawartości użytecznych minerałów i ważnych witamin, odżywianie podczas diety powinno być kompletne i zbilansowane. Zapobiegnie to niedoborom witamin i niedoborom żywieniowym.

Gryka zapewnia prawidłowy wzrost i rozwój organizmu dziecka. Witaminy z grupy B pozytywnie wpływają na funkcjonowanie ośrodkowego układu nerwowego, wspomagają zdrowie psychiczne i poprawiają pamięć.

Gryka w połączeniu ze świeżymi warzywami pomaga przeciwdziałać przeziębieniom i chorobom wirusowym, wzmacnia układ odpornościowy.

Kasza gryczana jest dobra dla osób starszych. Zmniejsza objawy nadciśnienia, miażdżycy, reumatyzmu, artrozy. Zawarta w kaszy gryczanej dopamina wspomaga stan emocjonalny, zapobiega bluesowi i depresji.

Kwas foliowy jest niezbędny do powstania płodu i jego prawidłowego rozwoju. Gryka normalizuje trawienie, zapobiega zaparciom, które są niebezpieczne podczas ciąży, reguluje równowagę kwasowo-zasadową.

Białko roślinne pozytywnie wpływa na funkcjonowanie układu moczowo-płciowego u mężczyzn. Zad zmniejsza ryzyko rozwoju impotencji, łagodzi napięcie nerwowe, pomaga radzić sobie z depresją.

Kasza gryczana jest niezastąpiona dla osób uprawiających sporty siłowe. Witaminy i aminokwasy zwiększają potencjał energetyczny, utrzymują napięcie mięśniowe i wspomagają przyrost masy mięśniowej. Regularne spożywanie tego dania pomaga w utrzymaniu prawidłowego tętna podczas ćwiczeń.

Produkt jest przydatny przy anemii. Żelazo przyczynia się do powstawania czerwonych krwinek, zapobiegając rozwojowi anemii.

Przeciwwskazania

Gryka nie ma przeciwwskazań, ale istnieją pewne ograniczenia dotyczące jej łączenia z innymi produktami, np. Produktami mlecznymi. Gryka zawiera dużo żelaza, a mleko jest bogate w wapń. W połączeniu te dwa minerały są słabo wchłaniane i nie przynoszą korzyści. Ponadto taki tandem może prowadzić do wzdęć, niestrawności.

Gryka jest bogata w witaminy, makro- i mikroelementy, błonnik roślinny i białko. Przydaje się do pracy układu pokarmowego, nerwowego, krążenia, moczowo-płciowego, działa antyoksydacyjnie. Prawidłowo ugotowana owsianka szybko się nasyca, sprzyja utracie wagi.

Aleksandra Kowalski
Aleksandra Kowalski
Edytor serwisu
Rate author