Jaka jest najzdrowsza mąka?

Wielu z nas nie wyobraża sobie życia bez wypieków, ale dla figury musimy je poświęcić. Ale jeśli spojrzysz na skład i metody przetwarzania ziaren, istnieją odmiany, które będą zarówno niskokaloryczne, jak i zdrowe. Na diecie można jeść wypieki z takiej mąki.

Nadaje się również do prawidłowego odżywiania, ponieważ grube włókna, jak szczotki, oczyszczają ściany jelit. Jedząc taki chleb, nie tylko pozbywamy się dziennej porcji trucizny z rozkładających się resztek jedzenia, ale także pozyskujemy więcej witamin.

Wybierając mąkę, zobacz, która zawiera więcej witamin i błonnika, a przy minimalnej ilości pożywienia waga się unormuje, a gatunek stanie się zdrowszy. Na przykład orkisz najlepiej nadaje się do utraty wagi. Ma najniższą zawartość kalorii. Kasza gryczana zawiera dużo żelaza i poprawi kondycję włosów bez dodawania kilogramów. Pełną listę odmian mąki i ich kaloryczność można znaleźć w poniższej tabeli.

Zawartość kalorii w różnych rodzajach mąki

 
Nazwa mąki Kalorie na 100 gramów
Arachid 590
Orzech kokosowy 466
Sezam 462
Cedr 432
Soja 385
Polbennaya 361
Biała pszenica 342
Pszenżyto 338
Ciecierzyca / Groch 337
Żyto 325
Gryka 334
kukurydza 331
Słonecznik 323
Ryż 321
Owsianka 306
Dynia 305
Amarantova 298
Konopie 290
Jęczmień 284
Bielizna 270
Speltova 155

 

Trudno jest odpowiedzieć na pytanie, co jest bardziej wysokokaloryczną skrobią lub mąką. Zależy od odmian. Owsianka, jęczmień i mąka orkiszowa są mniej kaloryczne, ponieważ skrobia kukurydziana zawiera 343 kcal, a ziemniaki 314 kcal na 100 gramów. Jeśli dla porównania weźmiemy wysokokaloryczne odmiany mąki, wówczas skrobia będzie odpowiednio bardziej dietetyczna.

Jaka jest najzdrowsza mąka?

Dlaczego mąka owsiana jest przydatna?

Jeśli zastanawiasz się, czy można zastąpić mąkę pszenną płatkami owsianymi, wykorzystaj ją w swoich przepisach. Mąka owsiana jest zdrowsza od mąki pszennej ze względu na niską zawartość glutenu i skrobi, ale wyższy procent grubego błonnika. Nie są całkowicie trawione, ale niczym „szczotki” wyciągają z jelit wszystkie szkodliwe substancje.

Jest jeszcze jeden czynnik, dla którego mąka owsiana jest lepsza od mąki pszennej – zawiera duży procent krzemu i pierwiastek śluzowy, który odbudowuje ściany przewodu pokarmowego. Owies zawiera dużo węglowodanów, ale w przeciwieństwie do pszenicy wchłania się wolniej.

Mąka orkiszowa

Orkisz to pierwsza odmiana pszenicy, którą zaczęła jeść ludzkość. Później zaczęli go uprawiać i byli w stanie poprawić smak, ale zmniejszyli „bukiet” pierwiastków śladowych. Sportowcy i wegetarianie zwrócili ją na nasze stoły. Później był używany przez zwolenników kuchni dietetycznej.

Wiele osób doświadczyło pogorszenia wyglądu podczas ścisłej diety. Możesz rozwiązać ten problem dodając do diety mąkę orkiszową. Zawiera witaminy B i E, żelazo i kwas foliowy. Oprócz witamin orkisz zawiera 18 aminokwasów.

Mąka kokosowa

Rozdrobniona pulpa kokosowa zawiera dwa razy więcej błonnika niż pszenica, dlatego nazywana jest mąką odchudzającą. Jego włókna nie są całkowicie trawione, a kiedy opuszczają, oczyszczają jelita. Mąka kokosowa zawiera również trójglicerydy o średniej długości łańcucha, które zwiększają metabolizm. Podczas diety z mąką kokosową komórki tłuszczowe są aktywniej przekształcane w energię. Działa podwójnie – tłuszcz znika, a nastrój i siła są dodawane.

Mąka z ciecierzycy

Mąka z ciecierzycy jest używana przez sportowców jako odżywka białkowa, ale niektóre odstrasza ze względu na możliwy smak. W rzeczywistości ma go tylko mąka z surowej ciecierzycy, a z gotowanego groszku mąka białkowa jest nawet używana do robienia słodkich ciastek. Takie słodycze są najbardziej przydatne do utraty wagi. Błonnik oczyści organizm, a witamina B6 zmniejszy skoki hormonalne.

Mąka żytnia gruba

Mąka żytnia pełnoziarnista nie tylko pomaga schudnąć, ale także aktywuje trzysta enzymów, stymuluje produkcję insuliny i jest niezbędna dla kobiecego organizmu. Wszyscy wiedzą, jak można tolerować ciężkie, niekończące się diety i wyczerpujące ćwiczenia. W tym okresie kobiety często doświadczają zaburzeń hormonalnych. Dlatego wybierając produkty, polegaj nie tylko na dietetycznej mące, czy nie, ale także na tym, czy może ona uzupełnić równowagę składników odżywczych.

Ziarna żyta zawierają specjalne fitoestrogeny, które normalizują hormony żeńskie, zmniejszają objawy PMS, chronią przed nowotworami piersi i sprzyjają prawidłowemu rozwojowi płodu. Dodając go do przepisów na odchudzanie, możesz uniknąć negatywnych konsekwencji.

Co nie jest dobre dla utraty wagi

Nie wszystkie mąki są sobie równe. Lepiej nie używać bieli najwyższej jakości przy odpowiednim odżywianiu. Pożywienie z niego jest nie tylko puste, ale zaostrza apetyt, a osoba je dwa razy więcej.

Czy mąka pszenna jest dobra czy zła?

Jeśli wcześniej były wątpliwości co do tego, jaka biała mąka jest szkodliwa dla organizmu, teraz są dowody. Współczesna mąka pszenna jest przetwarzana z chemią, która pozwala na jej przechowywanie przez lata. To już nie tylko manekin, ale naga skrobia z wybielaczami, antybiotykami i różnymi dodatkami. Taka mąka nie może być stosowana do żywności dla niemowląt i osób z problemami żołądkowo-jelitowymi.

Podczas ważenia, które jest zdrowsze – żyto lub pszenica, zawsze preferuj żyto. Jeśli nie lubisz jego smaku, kup grubą pszenicę.

Mąka kukurydziana

Wybór mąki kukurydzianej lub pszennej nie jest najlepszym wyborem do utraty wagi. Ponieważ obie opcje mają negatywny wpływ na organizm. Pierwsza poprawia trawienie, obciążając żołądek i wątrobę, druga jest przetwarzana chemicznie.

To, czy mąka kukurydziana jest dietetycznym pożywieniem, czy nie, było kontrowersyjne w kwestii jej dodawania do żywności dla niemowląt. W rzeczywistości jest bogaty w węglowodany, a długotrwałe stosowanie podnosi poziom cukru i zagęszcza krew. Nie powinna dać się ponieść PP osobom z wrzodami, zapaleniem trzustki i chorobami wątroby.

Mąka ryżowa

Mąka ryżowa jest uważana za najbezpieczniejszą do utraty wagi. Dodawany jest do pierwszych uzupełniających pokarmów dla dzieci, wykorzystywanych do gotowania dla diabetyków i alergików. Tak szeroki wachlarz zastosowań wynika z braku glutenu i niskiej zawartości kalorii (tylko 366 kcal na 100 gramów).

Jest lepszy niż pszenica, ale nie zaleca się całkowitego przejścia na ryż. Pasta skrobiowa blokuje kosmki jelita cienkiego, dlatego szybkość wchłaniania jest niedoceniana. Niektóre produkty twardnieją i tworzą się kamienie kałowe.

Jaka jest najlepsza mąka do pieczenia?

Zastanawiając się, czy jedzenie mąki jest szkodliwe, nie zapominaj o innych jej cechach, bez których dobre pieczenie nie zadziała. Zanim zdecydujesz, który kupić, spójrz na etykietę.

Dobra mąka nie powinna mieć trwałości przekraczającej sześć miesięcy. Jest wyższy – w mące są zanieczyszczenia chemiczne. Ilość glutenu powinna wynosić poniżej 30%. Jeśli Twoim celem jest utrata wagi, to mąka powinna być nie tylko organiczna, ale także najmniej kaloryczna.

Przepisy na odchudzanie mąki pełnoziarnistej

Opisaliśmy powyżej, dlaczego mąka pełnoziarnista jest lepsza, ale jedzenie powinno być również smaczne. Rozważ kilka przepisów, które są odpowiednie nie tylko w życiu codziennym, ale także do przyjmowania gości. Na śniadanie można gotować naleśniki, płatki zbożowe i inne przepisy dietetyczne z mąki żytniej.

Naleśniki żytnie

Składniki:

  • mleko 0,5 litra;
  • cukier 3 łyżki. l.
  • sól 0,5 łyżeczki
  • jajko 2 szt .;
  • mąka żytnia 0,5 kg;
  • soda i kwas cytrynowy na 1 łyżeczkę.
  • Rafinowany olej 50 ml.

Wymieszaj wszystkie składniki i pozwól mu parzyć przez 15 minut. Teraz rozgrzej patelnię i rozgrzej ją na średnim ogniu, ponieważ naleśniki się upieczą, a nie smażą. Nie musisz wlewać oleju na patelnię, wystarczy ją lekko nasmarować. Ciasto rozprowadzamy łyżką i pieczemy z obu stron.

Przepis na kotlet owsiany

Takie danie ma niską kaloryczność, ponieważ kotlety są pieczone, a nie smażone na oleju. Grzyby zapewniają wymagany procent białka. Mogą być spożywane przez wegetarian i poszczących.

Składniki:

  • mąka owsiana – 500 gramów;
  • szklanka wody;
  • czosnek – 2 ząbki;
  • łuk – 1 głowa;
  • grzyby – 100 gramów.

Drobno posiekaj świeże grzyby i czosnek. Przełóż cebulę przez maszynkę do mięsa. Mąkę zalać ciepłą wodą i zaparzyć. Po 20 minutach wymieszaj wszystkie składniki z mąką i dopraw solą do smaku. Uformuj placki i ułóż na blasze do pieczenia. Pozostaw do pieczenia na pół godziny w temperaturze 180 ° C. Wyjmij blachę do pieczenia co 15 minut i odwróć placki.

Ciasto Na Pizzę Pełnoziarniste

Nie wszystkie produkty mączne psują figurę. Wybierz grubsze mielenie i ciesz się pieczeniem. Ta pizza może być przygotowana, jeśli czekasz na przyjaciół obserwujących figury.

Składniki:

  • mąka pełnoziarnista – 250 gr;
  • oliwa z oliwek – 20 ml.
  • woda 140 ml;
  • suche drożdże – 0,5 łyżki. łyżki;
  • cukier – 1 łyżeczka;
  • sól – 0,5 łyżeczki.

Dodaj drożdże, cukier i sól do ciepłej wody. Mieszaj do rozpuszczenia. Dodaj 2 łyżki do wody. łyżki mąki i wymieszać. Umieść pojemnik w ciepłej wodzie i poczekaj, aż wstrząsy wzrosną. Po ich podwojeniu całą mieszankę przelej do miski i dodaj olej. Zszyj ciasto i dodaj połowę mąki.

Ciasto ponownie wyrosło, a następnie dodaj pozostałą mąkę. Zastąp ciasto i umieść w ciepłym miejscu. Gdy znów się podniesie, rozwałkuj naleśniki o grubości 5 mm i rozprowadź na nich nadzienie. Z tego ciasta można zrobić nie tylko pizzę, ale także inne wypieki.

Jak wymienić mąkę w wypiekach na odchudzanie

Ci, którzy chcą schudnąć nie muszą całkowicie rezygnować z pieczenia, wystarczy zastąpić białą mąkę pełnoziarnistą lub rozcieńczyć błonnikiem. Ciasto o najniższej kaloryczności jest zrobione z mąki orkiszowej, ale nie zawsze jest dostępne pod ręką. Jeśli chcesz zastąpić mąkę pełnoziarnistą i zachować jak najwięcej smaku, wymieszaj białą mąkę z 10% otrębów lub 10% błonnika. Ten ostatni można kupić w aptece.

Aby zrozumieć, które wypieki są przydatne, skorzystaj z tabeli kalorii. Ułatwi ci to wybór odpowiedniej mąki i nie dręczy Cię ograniczeniami.

Aleksandra Kowalski
Aleksandra Kowalski
Edytor serwisu
Rate author